February 25, 2013

I'm GETTING MARRRIIIEEDD!!!!!!

Yes, you read that right,
I'm the FUTURE MRS. C!!!!

He proposed Sunday, February 17th
and I am over the moon excited!

We have definitely been talking about getting engaged
and then married, 
but he TOTALLY caught me 
by surprise

I couldn't have asked for a more perfect proposal.

I'm going to recap everything, because I NEVER
want to forget how I felt, so this will be 
a tad bit long. 

Backstory:
He has been working with my sisters for the past three months,
creating the ring and talking about how
he planned to propose.

I play in a soccer league on Sunday nights
and every now and then we have games later
in the evening and if we have subs, I'll sit them out. 

Well, on the 17th I had an 8pm game, 
that I DID NOT want to play in at all.
Unfortunately, we didn't have any girl subs
and my captain said I was needed. 
Being the team player I am, I put on my big girl shorts,
went to the game, hung out with my mom, won then came home. 

Backstory:
C and my sister's had TOLD my captain I HAD to be at the game
no matter what, so he didn't try and find a sub. 
During the game, they were all decorating C's apartment. 

I went back to my apartment after my game,
to drop off my stuff before walking to C's
to hang out before bed. 

When I walked into my place, there was a single RED rose
laying on my coffee table. 

Now, I'm sure many of you would say, 
OH MY GOSH I KNOW WHAT'S happening!

Nope, not this girl.

I walked around my apartment checking 
out all the rooms, thinking C was just being funny,
and trying to cheer me up because I didn't 
want to play in a soccer game.

No C at my place, so I walked to his. 

I opened the door and I knew.

The lights were off, candles were lit and
displayed in hearts, pink tulle was on the furniture
and there were hearts everywhere.
I looked down and there were fake rose petals on the floor
 and then I saw the coffee table with the dozen roses.

I think I lost my breath for a moment.

I walked in and whispered
"What is this?!?!"

C appeared from the kitchen
and from then on everything was a haze.

He said some of the sweetest words,
told me how he asked my father for my hand,
where and how he got my ring,
and how everyone in my family
KNEW about this.
[there may have been a slight
temper tantrum when 
I found that out, shhhh]

The whole time we were hugging and standing together
and it was all I could do to focus on what he was saying.
I can vividly remember thinking
"Oh my gosh this is happening,
this is REALLY happening!"

And then, he walked over to the beautiful table,
picked up the ring,
got down on one knee and 
asked me to marry him. 

I wanted to shout "YES",
but I think I barely whispered "Yes". 

Then it was on my finger,
and I became an ENGAGED LADY!

Once the proposal was over, 
I said "I'm in sweatpants"
and we both laughed. 
SO US! So flippin' us!

I don't remember how, but my sisters were mentioned
and after being coy, he told me
that THEY WERE HIDING
OUTSIDE THE APARTMENT
and were waiting for me to come get them.

OH MY WORD, so special.

The moment was already perfect, but 
having them there to celebrate with immediately
meant the WORLD TO ME!

We spent the rest of the evening calling 
immediate family and best friends
while sipping champagne. 

It was so magical and special,
just truly an amazing moment.

AND one that I can relive over and over
as the sissys were SUPER smart and 
set up a video camera for the whole thing.

That's right, I have the whole proposal on video
along with some stop action pictures too.

Totally amazing!

Now on to the most important thing,
after the word YES of course...

My beautiful, beautiful RING!

I had told him I wanted a vintage ring,
and y'all he 'did vintage'.

He started scheming with my sisters back in December,
about rings and they told him about
the three rings my late grandmother
had given us. 

Through conference calls, they decided
which one fit me best. 
He took the band, changed the setting a bit
and added a new diamond. 

KNOCKED IT
OUT!OF!THE!PARK!
 [cause he's a baseball guy duh]

 Having my grandmother's ring is
SO SPECIAL!
When she passed away five years ago,
one of my biggest regrets was
the fact she would NEVER see me get married.

BUT NOW, she will be there for the moment
and forever and I'm still
teary eyed thinking about it.

********************

I've seriously been on CLOUD NINE the past week. 
Monday morning at work was a haze of
congratulations, texts, phone calls and gchats.

Honestly, the smile has yet to leave my face all week.

God has blessed me with an amazing life,
and He has given me my very OWN
FAIRY TALE!

His timing is TRUE, never doubt it ladies,
never doubt it EVER!

I'M GETTING MARRIED!!!!

***************************

 

30 comments:

Erin @ Keep Calm and Sparkle said...

CONGRATS!!!!! Such a great proposal!!!! And the ring...I die!! So sweet!!!

Jen said...

Stopping by from the weekend linkup. Congrats! How exciting is that? What a great way to start off the weekend. I love how much thought he put into everything, and your ring is beautiful!

MONICA'S NOTEBOOK said...

OHMYGOSHHHH!!! That is sooo perfect! Congratulations!!!! So happy for you two! :] LOVE that you were in sweatpants btw hahaha

KRISTIN said...

WWAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

CONGRATULATIONS pretty lady!!! What a super sweet and thoughtful proposal! I LOVE LOVE LOVE that he got help from your sisters. Could not be more excited for you and am PUMPED to follow along with wedding planning! EEK! EEK!

Jessa said...

Congratulations on your engagement!

Carrie Land said...

What a beautiful proposal! Congrats!

Illegally Blonde said...

OMG So excited for you!!!! Yay yay yay!!!! I just want to scream!!! Now we can talk wedding planning!! Love ya girl!

kristen said...

OMG CONGRATTTTSSSSSSSSSSSSS!!!! I am over the moon excited for you!!!

Happy Wedding Planning Sweet Girl!!!!

Alana Christine said...

Congratulations!! That ring is beautiful!

Jenn said...

WOOOOHOOOO! So excited for you and was so excited to be able to celebrate with you in person!
Love you lots!!

SHAYNA said...

WAAAHHOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!! That is SO exciting!!! Congratulations!!! I'm teary eyed just reading through it all! Sounds like he did an AMAZING job with the proposal & surprising you! So happy for you that you have it on video, I watch mine every now & then on the video & it's one of the most special things!!! Soak it all up sister & let the wedding plans begin! I'm so happy for you! Congratulations again!!!

Jamie said...

Oh my gosh!!!!! Congratulations. Xoxo

Erin said...

Oh MY GOODNESS!!! This is flipping fantastic news. What a romantic way to propose. Oh man this is so exciting. Congratulations my friend!

Erin said...

Oh MY GOODNESS!!! This is flipping fantastic news. What a romantic way to propose. Oh man this is so exciting. Congratulations my friend!

Carolyn said...

YAY!!! :) I know I've said this probably 75 million times already, but I'm SO EXCITED FOR YOU! The proposal was absolutely precious and so sweet I LOVE that he included your sisters and used your grandma's ring! LOVE!! :)

Laurie Tester said...

So sweet! Congratulations!!

Jennie said...

How sweet!! Congrats

Pamela said...

Congratulations!! SUCH a sweet proposal story!! :)

Bitzy said...

PINKY'S GETTING MARRIED!

kailyn marie said...

CONGRATS GIRL!!!! Just came over from the Sami's link up! I'll most definitely be staying! we have so much in common! :)

Holly said...

OMG! Congratulations!!!!! Ahh I am soo excited for you. I totally just typed this comment before I even read the entire post. Now let me go back and read all about it. Congrats again!

Holly said...

Ok now that I read the post, I'm tearing up! How sweet of C and to have your sisters there, so special. Your ring is GORGEOUS and I love the story behind it! So happy for you!

Georgina Castellucci said...

OMG omg omg!!!!!!!!!!!!!!! I was just going to post "Happy Birthday" to your sister when I saw the title of this post and nearly peed my pants! CONGRATULATIONS how exciting!!!!!!!!!!!!!!!!! Ahh your ring is beautiful :)

Monica said...

OMG I am so behind but congrats!! So excited for you!!!

Ashley said...

Congratulations!!! Sounds like he is a keeper - what a guy to plan so well!!

Janna Renee said...

Okay, now I'm really crying! This is so amazing! When they say they talked to your father, that always gets me the most! I love that it's your grandmother's ring! Sooooo special. I love you beautiful, and am so happy for you!!

Annye said...

That is SO exciting! I'm so happy for you friend. Enjoy this time!

Nikki said...

Just catching up wi my blog reading. Omg I'm so excited for you! Congratulations!!!!!!

Sami said...

Omg I don't know how I missed this post! What a sweet story and love love love the story behind the ring! How special! Congrats lady :)

Courtney B said...

OH my goodness... sweetest proposal ever! I am so so happy for you both :
) Congratulations!!!